Do zmiany złych przyzwyczajeń zachęcają nas często poważne kampanie reklamowe – informują o skutkach dobrych działań i przestrzegają przed zagrożeniami niesionymi przez ich zaniechanie. Najczęściej są one mało zabawne, a przez to trudniej przyswajalne.
Według teorii zabawy (fun theory) działa inicjatywa Volkswagena, wychodząc z założenia, że skuteczna nauka odbywa się przez zabawę. Dlatego, aby zachęcić ludzi do korzystania z tradycyjnych schodów zamiast ruchomych w przejściu podziemnym, zaprojektowano specjalną instalację. Każdy stopień to klawisz wydający inny dźwięk – wchodzenie po schodach staje się czystą zabawą.
Innym przykładem może być wszystkim doskonale znany Ice Bucket Challenge, który rozprzestrzenił się po YT w zastraszającym tempie. Gdyby jeszcze ktoś nie wiedział chodzi o wylanie na siebie kubła zimnej wody z lodem i wpłacenia darowizny na rzecz chorych na ALS. W Polsce było około 16 tysięcy przelewów (dane z września 2014).
Przykład z naszego podwórka? Proszę bardzo. Mafia dla Psa przygotowana dla Fundacji „Przytul Psa”. Sukces kampanii nie polegał tylko na zaangażowaniu do roli głównej Piotra Cyrwusa, dobrze znanego z roli Rysia z „Klanu”, choć jego występ zaskoczył wszystkich. Stylizowany na „Wściekłe Psy” Quentina Tarantino spot w niespotykany wcześniej sposób prezentuje problem znęcania się nad zwierzętami. W rolę ich nieformalnych rzeczników wcielają się... gangsterzy.

żeby nie było za dużo filmików teraz kilka zabawnych sposobów na poważne tematy w plakatach



może nie plakat ale też super!

Na koniec, jeszcze jeden pozytywny przykład kampanii społecznej. A skoro zima nagle nas zaatakowała – nieco prześmiewcza akcja społeczna czyli „Raid-Aid: Afryka dla Norwegii”:

0 komentarze:
Prześlij komentarz