Animacja autorstwa K2 Motion pojawiła się w internecie jakieś pół roku temu. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych chciało zachęcić rodziców do sprawdzania autobusów.
Cały internet zaczął żałować biednego starego autobusu i tworzyć alternatywne wersje.
Poniżej przedstawmy komentarz dyrektora kreatywnego K2 Arka Szułczyńskiego dotyczącego zaprezentowanego spotu:
- Naszym zadaniem było stworzenie filmu dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych promującego e-usługę Bezpieczny Autobus. Dzięki usłudze w łatwy i zupełnie darmowy sposób możemy sprawdzić informacje o autobusie, którym planujemy podróż. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny pojazdu na www.bezpiecznyautobus.gov.pl. Komunikacja jest tu skierowana głównie do rodziców. To jako rodzice powinniśmy być szczególnie odpowiedzialni za najmłodszych, którzy codziennie dojeżdżają do szkół, a aktualnie – na wakacje. Film od początku miał mieć viralowy charakter. Był to wyznacznik w wyborze pomysłu przez Klienta.
- Wiemy, że najlepiej oddziaływają silne emocje. Wywoływanie pozytywnych uczuć do antybohatera jest zabiegiem, który niejednokrotnie w historii reklamy potrafił skupić uwagę widza. Reklamy tego typu zawsze polaryzują publiczność. Chcieliśmy zderzyć sentyment i ciepłe uczucie z bardzo realistyczną odpowiedzialnością rodzicielską. W taki sposób stworzyliśmy zdezelowany Smutny Autobus jako przeciwwagę do nowego i przede wszystkim sprawnego pojazdu. Wierzymy, że poprzez kontrowersyjną historię komunikat na stałe zapadnie w pamięci. Pragniemy wesołych, nowych, bezpiecznych autobusów na drogach. Pragniemy bezpieczeństwa dla naszych dzieci i dla nas samych.
from brief, 01.12.2014
0 komentarze:
Prześlij komentarz